CQI-8 LAYERED PROSES DENETİMİ EĞİTİMİ /LPA / KATMANLI PROSES DENETİMİ EĞİTİMİ
EĞİTİM İÇERİNDEN BAŞLIKLAR
CQI-8 TEMEL FELSEFESİ
PROSES KONTROL / 6M İLE PROSES KONTROL STRATEJİSİ
LPA İLE SÜREKLİ İYİLEŞTİRME
ÜST YÖNETİMİN PLANLAMADAKİ ROLÜ
LPA PLANLAMA VE UYGULAMA ADIMLARI
LPA UYGULAMA VE YAYGINLAŞTIRMA
DENETIM SORU LİSTELERİNİN GÖZDEN GEÇİRİLMESİ
CQI-8 DENETİM UYGULAMA ÇALIŞMASI
CQI-8 TEMEL FELSEFESİ NEDİR?
Kademeli Proses Denetiminin amacı nedir?
PROSES KONTROL ve SÜREKLİ İYİLEŞTİRME
LPA Kademeli proses denetiminin KPI ları
İş Güvenliği
Kalite
Maliyet
Sevkiyat
Çalışan Memnuniyeti
LPA KADEMELİ PROSES DENETİMİNİN BAŞARI ANAHTARLARI
ÜST YÖNETİMİN DESTEĞİ
PERFORMANS GÖSTERGELERİN ÇALIŞANLARLA PAYLAŞILMASI
ETKİLİ LPA DENETİMİ
LPA İLE SÜREKLİ İYİLEŞTİRME
Etkili LPA denetimleri ile organizasyondaki üretim süreçlerinde olumlu iyileştirme etkileri görülecektir.
LPA Etkili bir şekilde uygulandığında, Katmanlı Süreç Denetimleri aşağıdakiler dahil olmak üzere aşağıdaki avantajlar sağlayabilir:
İş güvenliği kazalarında iyileşme (yaralanma, ramak kala, kayıp zaman, vb.)
Atıkları azaltmak
Nakit akışını iyileştirme
Ürün kalitesini ve müşteri memnuniyetini artırmak
Kalite olaylarının azaltılması (hatalar, hurdaya çıkarma, yeniden işleme vb.)
İlk seferde doğru ürün
İş süreci standardizasyonunu ölçmek ve teşvik etmek
Güvenlik gereksinimleri de dahil olmak üzere temel veya güncellenmiş süreç adımlarını güçlendirme
Etkili LPA denetimleri ile organizasyondaki üretim süreçlerinde olumlu iyileştirme etkileri görülecektir.
LPA Etkili bir şekilde uygulandığında, Katmanlı Süreç Denetimleri aşağıdakiler dahil olmak üzere aşağıdaki avantajlar sağlayabilir:
Tesis yönetimi ve hat operatörleri arasındaki etkileşimi artırma
Operatörlerden fabrika yönetimine ilk elden geri bildirime izin verme
Yönetimin düzeltici eylemi uygulamasına ve sürekli iyileştirmeyi takip etmesine olanak sağlamak
Eğitim ve süreç bilgisini kurumsallaştırmak
Düşük kalitenin toplam maliyetinin azaltılması
LPA Denetimlerinin tipik faydaları olsa da, bazıları her kuruluş için uygulanamayabilir.
LPA Katmanlı Süreç Denetimleri (LPA’lar),
işin belirlenmiş standartlara göre yapıldığını doğrulamak, bu standartların önemini vurgulamak ve sürekli iyileştirme fırsatlarını belirlemek için kullanılan yönetim araçlarıdır.
Bir sürecin bazı yönleri Makineler/Ekipman, Malzemeler, Yöntemler, İnsan Gücü ve Ölçümdür. Maliyetli geri çağırmalar, garanti sorunları ve müşteri ve çalışan memnuniyetsizliği gibi uygunsuzluklar genellikle zayıf süreç kontrolünden veya süreç talimatlarına uyulmamasından kaynaklanır.
LPA’lar, işin başlangıçta amaçlandığı gibi gerçekleştirildiğini doğrulamak için yapılandırılmış bir yoldur ve bu da gelişmiş performans ölçümleriyle sonuçlanır.
LPA’lar, sürecin kullanıldığı yerde yürütüldüğünden, LPA ayrıca yönetim ve süreç kullanıcıları arasında devam eden iki yönlü iletişimi kolaylaştırır. Bu etkileşimler güveni güçlendirir ve doğru yapılan işte ortak mülkiyet gösterir.
Katmanlı Süreç Denetimi aslında “denetim”den çok “doğrulama”dır.
Her durumda, en etkili LPA Süreç Denetimleri dikkatlice planlanmış olanlardır. Rastgele ve plansız yapılan denetimlerin etkili olmadığı sıkça görülmektedir. Yönetimin katılımı ve desteği, LPA programının başarısı için kritik öneme sahiptir.
LPA Süreç Sahibi: Programından kim sorumlu olacak? Denetimin yürütülmesini ve sonuçların gözden geçirilmesini ve bunlara göre hareket edilmesini kim sağlıyor?
2. LPA Planlama Ekibi: LPA programının planlanmasında hangi departmanların ve bireylerin yer alması gerekecek?
3. LPA Kapsamı: LPA’ların hangi alanlarda veya süreçlerde yürütülmesi gerekecek?
4. Müşteriye Özgü Gereksinimler: Ekip, LPA programını geliştirirken hangi müşteri LPA gereksinimlerinin farkında olmalıdır?