PROBLEM ÇÖZME TEKNİKLERİ EĞİTİMİ
EĞİTİM 1 GÜNLÜK BİR EĞİTİMDİR
EĞİTİM İÇERİĞİ:
STANDARTLARDAKİ PROBLEM ÇÖZME GEREKLİLİKLERİ
PROBLEMİN TANIMLANMASI
ANALİZLER
BEYİN FIRTINASI / BALIK KILÇIĞI / KÖK NEDEN ÇALIŞMASI
SİSTEMATİK ÇÖZÜM YAKLAŞIMI / ÇÖZÜM ETKİNLİK KONTROLÜ
8D / DF/ PDCA / FTA / MAJOR KAIZEN FORMU
ZOR PROBLEM ÇÖZÜMÜ / DİZAYN YARDIMI ( 6 SİGMA / TRIZ )
Problem Çözme Teknikleri Eğitimi. Daha doğrusu, kök neden tespit eğitimi.
1 Günlük bir eğitimdir.
Kök nedeni ekip ortadan kaldırır, bazen kök nedeni bulmak problemi çözmek için yeterli olmaz. Problem kaynağını önlemek, ortadan kaldırmak ayrı bir çalışma gerektirebilir. Zor ve kompleks problemler için silahlarınızda güçlü olmalıdır, 6Sigma ve Triz gibi.
ÖNLEYİCİ KONTROLLER
Direktiflere uygun tasarım yönetimi EMC, 89/336/EEC
Simulasyonlara , tolerans hesaplarına göre dizayn
Dizayn gerekliliklerini hazırlanmış bir prosedüre göre yürütülmesi
Dişler için yayınlanmış dizayn standartları
Resimlerdeki ısıl işlem spesifikasyonları
Sensör performans spesifikasyonları
Dizayn ve malzeme standartları
Geçmiş test tecrübeleri ile dizayn gerekliliklerinin sınırlandırılması
Dökümantasyon , En iyi uygulamaların adaptasyonu, öğrenilmiş dersler
Dizayn çalışmalarında Poka yoke
TESPİT EDİCİ KONTROLLER
Fonksiyonel Kontrol
Patlatma Testi
Çevresel korozyon testleri
Çevresel şartlandırma testleri
Sürüş testi
Dayanım testi
Çalışma alanındaki testler
Fiziksel yapı testleri
Yazılım yapı testleri
Tecrübeye dayalı dizayn DOE
Laboratuvar ölçümünde çıkış voltajı
1 | Problemin tarifi ve tanımlanması |
2 | Mevcut durumun analiz edilmesi |
3 | Hedef belirleme |
4 | Kök neden analizi |
5 | Karşı önlemlerin belirlenmesi |
Faaliyetlerin Uygulanması | |
6 | Sonuçların kontrolü |
7 | Standartlaşma ve sürekliliğin sağlanması için kontrollerin uygulanması |
Problemin kaynağı değişkenliktir. Otomotivde hiç bir şey sabit kalmayacağına göre problemde her zaman mümkündür. Önemli olan o problem riski için önleyici ve tespit edici yöntemler etkin mi, çalışıyor mu?
Yeni tedarikçi seçimi, yeni makine alımı, yeni personel alımı, ölçüsel değişiklik, 2.kalıp devreye alımı, kapasite artışı, makine yerini değiştirme, hava sıcaklığının artması, yeni proje devreye alma bunlar en belirgin potansiyel problem noktalarıdır, doğru yönetilmelidir.
Problem çözüm ekibi çok fonksiyonlu yaklaşımla seçilmelidir. Ekip üyeleri, problemin görüşüldüğü anda veya hemen sonrasında yöneticiler tarafından atanmalıdır.
Zamanı iyi kullanmak çok önemlidir. Problemin tanımlanması ve sonraki aşamalara ekip koordineli çalışarak geçmelidir.
Ekipte prosesin gerçekleştiği yerdeki operatör, posta başı, vardiya amiri gibi işi yapanlar mutlaka bulunmalıdır. Mevcut yoğunluğa göre ilgili kişilerin ataması yapılmalıdır.
Problemi doğru tanımlamak sürecin en can alıcı noktasıdır. Doğru yapılmamış bir problem tanımı problem çözümüne yardımcı olmayacağı için ekibi yanlış sonuçlara götürebilir.
Kullanılacak bir checklist ile problem tanımlamadaki geçmiş tecrübelerden yararlanılarak, belki de bizimle ilgili olmayan bir problem çözme prosesi sürecin daha başında bitirilebilir.
Hata parça ile taşınabiliyor mu?
Farklı araçlarda, farklı kombinasyonlarda hata devam ediyor mu?
Problem çözümünde odaklanacak nokta çok önemlidir. Zaman kaybını önler, etkili bir önlem alma konusunda bize yardımcı olur. Odaklanmamız gereken proses, makine, üretim parametresi gibi unsurların belirlenmesi aşamasında, veri analiz çalışmaları, sinoptik üzerinde analiz çalışmaları bize yol gösterici olacaktır.
Kök neden analizi öncesi bu çalışmalar yapılıp kayıt altına alınmalıdır.
Özellikle garanti iadesi analizlerinde %10-15 gibi bir kullanıcı kaynaklı veya genel olarak müşteri kaynaklı diyebileceğimiz bir hata payı olabilmektedir. Yüksek hata oranında, firmalar bunu fark etmiş olsalar da dile getirmekte zorlanırlar. Hatalar ortadan kaldırılınca bunu ifade etmek daha kolaydır ve veriler sizi destekler.
İSTATİSTİKSEL VERİ ANALİZ TEKNİKLERİ
FREKANS DAĞILIMLARI
HİSTOGRAMLAR
MERKEZ EĞİLİM ÖLÇÜLERİ
ARİTMATİK ORTALAMA
MOD MEDYAN
FREKANS DAĞILIMLARI
YAYILIM ARALIĞI
STANDART SAPMA
PROSES YETERLİLİĞİ